:::: MENU ::::

Visual Basic 6.0 – все още в училищата ?!?!

Отделих около 1 час от 30-те ми минути за сън .. о да .. наистина се получава отрицателна стойност 😀 .. за да обоснова защо нямам никакво намерение да се откажа от Visual Basic 2010 /.net/ …. и да се примеря с VB 6.0, който само би увредил изградените ми навици .. уча в МГ “Баба Тонка”, гр. Русе, и определено ни губят времето с изучаване на напълно безсмислени неща !!! .. Оооо, сигурно си мислите че е поредното мърморене на ученик , но не е така .. Образователната система би трябвало да има само един единствен приоритет – да обогатява и развива знанията ни като същевременно ни прави конкурентно способни ! Хах , не се залъгвайте това в МГ не се получава .. може да сме многоо …… мхм …. но сме консервативни …. квото е било преди 10 години тва ще бъде още 10 деситилетия ! ..

/Написаното по-долу е един вид отговор след поредния отказ да ми бъде проверена задачата за която се трудих цели 2 учебни часа от възможни три … нещастниците с VB 6.0  се бъхтиха 15 минути да намерят готовия си вариант на друг компютър и да си я копират .. 😀 Та съдържа обръщения и т.н. все едно говоря на някой /


VB  6.0 must die

  1. Край на официалната подръжка през 2008 след  5 години нормален съпорт и 5 extended support. През 2005 Microsoft излиза с твърдението, че изоставя VB 6.0
  2. Първия VB .NET излиза през 2002 година
  3. VB 6.0 излиза през 1998 година и получава последния си SP през 2005 година.
  4. MS Bulgaria … при опит да получиш подръжка си „приятно“ изненадан, че най-старата версия VS / VB е 2003. Някаква подръжка за 6.0 може да се получи ако преди изтичането на ext. Support е сключен договор …
  5. Търсейки други училища, които изучават VB 6.0 попаднах само на едно
  6. В университетите се изучават .NET версии на MS IDE
  7. Училищата които предлагат обучение подобно на нашето отдавна са мигрирали на VB 2005  или по-ново; въпреки че разликите между 2005, 2008 и 2010 са минимални и не представлява почти никаква трудност преминаването от една версия на друга (нарастващо)
  8. .NET е фреймуорк предлагащ много готови и изтествани ресурси, функции и т.н. които не съществуват в VB 6.0.
  9. MSDN се предлага само за .NET версии. MSDN предлага най-точната, подробна и актуална информация за синтаксиса на всеки един език от VS.
  10. MSDN е единствения начин VS да бъде изучен
  11. MSDN стимулира учениците да търсят решение на проблемите а не да чакат наготово да им бъде смляно всичко … просто трябва да се потърси малко и ще се намери отговор на проблема. Използвал съм го много пъти за да направя „подобни“ функционалности очаквани от VB 6.0 версии на програми  …
  12. .NET предлага улеснени методи за извършване  на много неща .. ярък пример е подреждането на числа .. което става на няколко реда а не чрез 1000 проверки .. представете си че подреждаме не 3-4 числа ми 100 .. колко проверки ще ни накарате да направим при положение че това може да стане автоматично .. по-оптимизирано, точно и бързо ???
  13. Всеки VB .NET има Express edition, който е напълно безплатен и достатъчен за обучение или любителска работа
  14. Копирайки VB 6.0  на флашки не се ли нарушават авторските права на MS .. едва ли VB 6.0  е безплатен по принцип .. докато .NET версиите предлагат Express Editions , които са free
  15. На 12 годишна кола (VB 6.0) дори да й сложиш нови гуми (Windows 7) от нов Lexus …. колата няма да заприлича на lexus-а чиито гуми ползва … няма начин да се създаде нещо използваемо и конкурентно на състезания с VB 6.0. Не Ви ли се смеят когато представите програма на VB 6.0 .. всъщност не … тези които ходят на състезания си правят програмите на VB 2005 / 2008 – виждал съм ги ? А защо на другите губите времето при положение че явно признавате приимуществата на .NET  ???
  16. Google search:
    1. Visual Basic 6.0 -> 7 милиона резултата;
    2. Visual Basic 2005 – 17 милиона
    3. Visual Basic 2008 – 35 милиона
    4. Visual Basic 2010 – 70 милион
  17. Намерете си работа с Visual Basic 6.0 в някоя компания създаваща софтуер ?
  18. Значителни подобрения по ООП модела .. по логични лексикално наименувани функции
  19. .NET всяка версия с все по интуитивен интерфейс .. Intelli-sense (autocomplete) .. много по-развит и подобрен отколкото в сухия VB 6.0
  20. Преспокойно мога да си копирам готовите задачи от някой компютър . да направя 5-6 модификации и за 20 минути да съм готов .. а останалите 2 часа и кусур да си бъркам в носът, а правя ли го ??? Как да го правя при положение че повечето сигурно не са чували че има по-ново от VB 6.0 .. Тоест .. Ако дадена програма работи то тя си работи .. няма какво толкова да й се гледа “дизайна” и “properties” на елементите о_0 .. има си highlighters за код … ако трябва нещо да се провери набързо даден алгоритъм … пък и като пращам имейли мисля че наблягам на основните моменти които са интересни по кода ..
  21. Try catch finally throw – все думички непознати за VB 6.0 ; Как в VB 6.0  се имплементира въобще catch-ване на изключения .. ако в поле за цифра напиша стоо букви .. в .NET всяко изключение може да се контролира и обработва много по финно !
  22. Много повече контроли за по-интелигентни «форм дизайни» …. защо трябва да наслагвам сто бутона и инпута при положение че мога да ги групирам в панели, които да показвам скривам, позиционирам върху формата ..  Много по-добър “menu editor” -> въобще няма такъв директно си едитваш по менюто; Image container в който се зареждат необходимите картинки в „масив“ и се използват където трябва;  Лесни за използване Print, Preview, Save, Save As & so on dialogs ….  Готови About прозорци .. Splash forms  ..
  23. Създаване на програми които въпреки високото си натоварване могат да работят на новия хардуер .. multi tread … 32&64 bits … free threading
  24. Amazon Book Store: – дори откъм литература и избор сме максимално ощетени ..
    1. VB 6.0 -> 770 книги
    2. VB .NET -> 2330 (това ориентировачно значи 2003+2005+2008+2010 като може някои да са пропуснати)
  25. За сега VB 6.0 някакси работи на Windows 7 ?  а след първия SP .. или след  втория .. дали ще продължи ?
  26. Изучаването на VB 6.0 води до изграждането на грешни представи за реалния … VB-то от днешни дни … навици, знания, виждания над езика … недай си  боже някой да реши да работи наистина сериозно с VB .NET / 2010 … ще има определен период на приспособяване .. учене на нови неща и “забравяне” на нещата “учени” в училище … Ползвам VB бегло от версия 2005 (беше ми интересно) .. през версия 2008 в училище .. миналата година и сега вече 2010 след като излезе официално .. и преминаването между тях е почти безпроблемно .. много са малко нещата които биха създали проблем със несъвместимостта …. А всеки мой ученик гледа VB .NET като индианец – все едно му показваш нещо напълно ново .. и то си е така .. :X ..
  27. Нямайки съпорт от MS … VB 6.0 => вече не се предлагат изпити за сертифициране за използване на IDE-то и версията на езика .. тоест никак неможе да докажеш че имаш някакви знания … не че въобще ти трябва тоя език .. не че е приложим .. но още едно доказателство  колко стар и непотребен е ..
  28. Приключвайки дефакто курса на обучения върху VB 6.0 … всеки знае едно нищо което не може да приложи нито в работна среда, нито в университет … нито никъде .. липсват основни навици и принципи … познание за MSDN  и други .. ?!?! … може би след 30 години в курсове по архаични програмни езици ??? Две години учим .. и все дъфчим някакви контроли; … Целия VB  най-важното е как да използваме палитрата с картинки; .. ООП, патърни, бази данни … манипулиране на процеси, настройки .. някой трикове о_0 … тъй де .. все важни неща които в VB 6 ги няма ..  все едно обучавате PHP 4 … при положение че е актуален PHP 5.3 с нови features и несъвместим ООП модел …

Възможни са фактологични, функционални и т.н. грешки .. НО в общи линии смятам че съм на прав път в разсъжденията си .. коментирайте 🙂


18 Comments

  • edisikoi |

    Това няма значение какво се изучава в училище, модата в компютърните езици не е от вчера. Всеки ученик би трябвало да получи някаква начална представа как се програмира на достъпна платформа. От там нататък може да се оправи и сам и да програмира на каквото си иска – php, perl, C/C++ , java, C#, python. Това са все езици на които програмирам в момента, въпреки че в училище съм учил pascal на turbo pascal 3.0. Това по никакъв начин не ме е ощетило да си изкарвам много благодаря на взискателността на моите учители тогава.
    Така де, да обобщя – платформата няма значение за получаване на основни знания по програмиране, ако ще да е детско роботче с Лого компилатор което го блъскаш в стената или .Net .
    И накрая само Matlab в училище да се научат да решават поне задачи, което наистина ще им е от полза.

  • Димитър Рекинов |

    @edisikoi … Не успя да ме спечелиш.
    Първо защото в света на .NET нещата са се променили доста за 10++ години и изучаването на VB6 изгражда само лоши навици и представи ..
    Второ IDE-то се е подобрило и е много по-удобно отколкото това в VB6 . Това във връзка “колко трудни” дефакто са новите версии.
    Трето .. голяма част от съучениците ми изпитват изкрено нежелание и отврат да изучават нещо толкова старо .. особено след като се запознаха със съдържанието на тази страница. Главно защото и те оценяват времето си донякъде .. вярно че голяма част не ги еня какво се учи, но случайно ако им се прииска да научат нещо то определяно нямат желание да е нещо от преди 10++ години …
    А оправданието на училището . просто “хубавите” стаи са поверени от директора на преподаватели, които непреподават VB и не може да се ползват … си е направо смешно .. “оправдание”.

  • edisikoi |

    и петдесет и четвърто,
    защо трябва да се изучава някаква платформа в училище на продукта с версия X на компанията Y?

    Това е пълен маразъм да се спори каква да е модата в програмирането и то в училищата.

    В училище трябва да се решават задачи и основни принципи (реализиране на даден алгоритъм, или приложение за нещо).
    Това какъв програмистки сертификат имаш е една комерсиална глупост и това го казвам като човек работещ с компютри повече от години и съм минал през какво ли не.

    Целият постинг прави следното заключение, че е безмислено да се учи платформа за програмиране в училищата и подобни часове в 21 век са напълно излишни. Никога няма да има учителски потенциал, компютри и програмно обезпечение, която да покрива програмистката конфекция, която се опитваме да следваме.

  • edisikoi |

    @Димитър
    Виждам че си дал грешна статистика за резултати от гугъл

    Visual Studio 6.0 – 28 000 000
    Visual Studio .Net – 11 400 000

    Visual Studio 6.0 e най-голямата класика в програмирането. Всеки уважаващ себе си програмист под windows има задължително и допълнителна версия на Visual Studio 6.0.

  • Димитър Рекинов |

    @edisikoi
    Първо аз съм търсил за всяка версия поотделно .. второ пуснах две търсения в Google.bg -> ~11 000 000 и едно в .co.uk -> ~17 … след 20-тина минути още едно търсене с 14 и 25 млн резутлата .. така че явно никой нз колко са точно и след кое търсене колко ще са

    Второ тъй тъй е класика дай да слагаме в училищата Windows 98 & Office 99 и да се учат всички с IE 5.5 .. 6.0 щото всички предни са точно от времето на класиката ..
    Съгласен съм с едно, че е по-добре да се учат принципни неща .. защото pattern-ите, циклите, типовете променливи и т.н. във всички езици са еднакви .. с разлики в наименованието си евентуално, но явно образователната система е решила да онагледи нещата и да се изучава MS-ски език. Но не може да ме убедиш че трябва да изучавам да работя с нещо което невърши работа на пазара.
    Подобен аналог е … да отидеш да учиш PHP и да те учат на PHP 4 OOP … защото било популярно преди нз си колко години .. абсурдно е .. при положение че PHP 4 се поддържа за съвместимост .. и всеки гледа PHP 5 OOP-то ..

  • edisikoi |

    Съгласен, несъгласен – от цялата работа печелиш само ти.

  • SED |

    Да, да. Въобще не съм съгласен. VB .NET има много по-големи проблеми при пренос на програмата, която задължително трябва да бъде и с различни DLL файлове, които реализират описаните от тебе по-готини неща. Направи една програма, която да проверява дали има интернет на компа на съответния потребител, ако има – дали има достъп до определен сайт и ако има – да свали файл от този сайт с прогресбар. Във VB 6 цялото това нещо е на 10-15 реда код (със съобщенията да е около 30) и работи без никакви DLL и добавки. В NET докато не си инсталирах последния Framework ми казваше да си гледам работата и програмата не работеше. Защо трябва да караш потребителите да инсталират нещо. Това е заобикаляне на проблема, а не решение. Така и не разбрах защо различните модули не се компилират в EXE-то. Какво като ще стане вместо 200 кб, 3 мб например. Кой в днешно време не може да изпълни 3 мб EXE файл? Лично аз предпочитам VB6 и програмирам на него, защото нямам проблем с отварянето на файловете му никъде. Вярваш или не, все още има фирми, които са с компютри 256 РАМ или по-малко и за тях Net Framework си е изключително натоварване на без това слабите машини. Безспорно има елегантни неща и хиляди предимства на Net. Аз лично направо мигрирах на 2010 и съм безкрайно доволен от това как се програмира, какъв е синтаксиса, подредбата на кода, бързата справка за функциите, добавянето на собствени класове и т.н., но тази липса на съвместимост при компютър, на който няма Net Framework еди коя си версия е просто дразнеща. Тук не говорим за някоя тъпа програмка, която нищо не иска, а за сериозно приложение с определена функционалност.

  • натурална козметика |

    за съжаление почти във всяка област програмите в училище са изостанали и не се променят всяка година, а през някаолко години, което в поределени области свързани със скоросното технологично развитие ни прави доста изостанали спрямо останалите държави – затова и толкова бавно се включваме в раотния процес след училище и университет – жалко но е факт

So, what do you think ?